Trening ABT – ćwiczenia na zgrabny brzuch, uda i pośladki

0
651

Trening pod nazwą ABT w ostatnich latach zyskał na popularności. Przede wszystkim dlatego, że działa na najbardziej problematyczne partie ciała, jakimi są: brzuch, uda i pośladki. To właśnie na nich najczęściej gromadzi się zbędna tkanka tłuszczowa i powstaje cellulit. Dzięki treningowi ABT sylwetka staje się bardziej wyprostowana, a cellulit mniej widoczny. Przyjrzyjmy się z bliska treningowi kryjącemu się pod enigmatyczną nazwą ABT.

ABT – ‘efekt skalpela’ na brzuch, uda i pośladki

Nazwa treningu ABT to skrót od angielskich nazw brzucha, pośladków i ud (abdominal buttocks, thights). Spolszczona nazwa ABT do BPU (brzuch, pośladki, uda). Nietrudno się domyślić, że trening ABT działa zatem na właśnie te partie ciała. Dzięki systematycznym treningom ABT jesteśmy w stanie wymodelować dolne partie ciała, wyprostować sylwetkę, zmniejszyć widoczność cellulitu czy wzmocnić mięśnie całego ciała. Trening ABT to także lepsza kondycja i koordynacja ruchowa.

Co ważne, ćwiczenia aerobowe ABT można wykonywać z powodzeniem nie tylko na sali treningowej, ale także w domu. Najważniejsza jest oczywiście systematyczność i poprawność stosowanych w treningu ABT ćwiczeń.

Ćwiczenia ABT – wspomaganie w walce o płaski brzuch

Walka o płaski brzuch spędza sen z powiek milionów ludzi na całym świecie. Bardzo trudno wymodelować brzuch jeśli brakuje systematyczności i sportowej zawziętości w treningach. Tydzień wykonywania brzuszków, dodatkowo często w sposób niepoprawny, zwykle nie przynosi absolutnie żadnych wymiernych efektów, a niesie ze sobą jedynie rozczarowanie, niechęć i ostatecznie rezygnację z obranego celu.

W skład treningu ABT wchodzą ćwiczenia na płaski brzuch, które skutecznie spalają nadmiar tkanki tłuszczowej z brzucha i tak zwanych boczków. Dzięki temu możemy z powodzeniem uzyskać szczupłą talię.

Efekty treningu ABT – jędrne pośladki

Kolejną zaletą ćwiczeń pochodzących z treningu ABT jest uzyskanie kształtnych pośladków. Na tej części ciała często gromadzi się zbędna ilość tkanki tłuszczowej, co nie dodaje im uroku. Innym problemem spotykającym pośladki jest ich wiotkość i płaskość. Trening ABT unosi pośladki, kształtuje je  i ujędrnia.

Smukłe uda dzięki treningowi ABT

Z pewnością smukłe uda, jakie możemy osiągnąć po regularnych treningach ABT, ucieszą niejedną osobę. Podczas treningu ABT na smukłe uda wykonujemy między innymi ćwiczenia takie jak: przysiady, rowerki, ćwiczenia z hantlami czy ćwiczenia przy użyciu stepu. Dzięki temu trening ABT omija szerokim łukiem nudę oraz podnosi efektywność.

Ćwiczenia w treningu ABT – mniejszy cellulit

Trening ABT pomaga w pozbyciu się tak zwanego cellulitu wodnego i zmniejsza widoczność „zwykłego” cellulitu. Cellulit wodny sprawia, iż ciało wygląda grubiej i jest obrzęknięte. Trening ABT wspomaga walkę ze standardowym cellulitem poprzez poprawę krążenia krwi i limfy oraz rozbiciu komórek tłuszczowych.

Innymi zaletami treningu ABT są:

  • Wyprostowana sylwetka – dzięki treningowi ABT i wypracowanym przy pomocy ćwiczeń mięśniom brzucha, mniej obciążeń przenosi się na dolny odcinek pleców, co przyczynia się do utrzymania równowagi wokół kręgosłupa. Co za tym idzie, sylwetka staje się wyprostowana i unikamy bólu kręgosłupa.
  • Poprawa ogólnej kondycji fizycznej – nasza kondycja jest proporcjonalna do wykonywanego przez nas codziennego ruchu. Niestety coraz częściej jedynym „sportem” wykonywanym w ciągu dnia jest przejście z domu do garażu i samochodu, następnie przejście z parkingu do biura przed komputer oraz powrót do domu na kanapę. Dzięki treningowi ABT jesteśmy w stanie poprawić koordynację ruchową i kondycję fizyczną.
  • Wzmocnione i wyrzeźbione mięśnie – dzięki ćwiczeniom wchodzącym w skład treningu ABT mięśnie stają się silne i sprawne. Dotyczy to głównie mięśni brzucha, pośladków i ud.

Przykłady ćwiczeń występujących w treningu ABT

  • Brzuszki wykonywane w seriach (np. 30 w 3 seriach)
  • Przysiady wykonywane w seriach (np. 30 w 3 seriach)
  • Rowerki wykonywane w seriach (np. 20 w 3 seriach)
  • Skłony wykonywane w seriach (np. 30 w 3 serach)
  • Wymachy nóg (np. 10 wymachów w bok)
  • Pozycja deski – poprzez przyjęcie pozycji jak do wykonywania klasycznej pompki, natomiast deska polega na oparciu ciężaru ciała na łokciach i przedramionach zamiast na dłoniach.

Trening ABT – monotonność ćwiczeń w walce o smukłą sylwetkę

Trening ABT przynosi bardzo wiele korzyści w postaci między innymi świetnie wymodelowanego ciała, ogólnej poprawy kondycji i samopoczucia oraz zmniejszenie cellulitu. Niestety, największą wadą ćwiczeń z treningu ABT jest ich monotonność. Wiele osób czuje się znużona jednostajnymi, „nudnymi” seriami powtarzanych w kółko ćwiczeń, dlatego trening ABT wymaga od nas silnego samozaparcia w osiąganiu zamierzonego celu. Na szczęście coraz więcej klubów fitness wychodzi naprzeciw oczekiwaniom takich osób i urozmaica trening ABT o dodatkowe formy rozrywki, takie jak wymienione wyżej hantle, stepy, a nawet elementy tańców latynoamerykańskich czy połącznie ABT z innymi formami ćwiczeń, co dodatkowo wzmacnia efektywność treningu.

[Głosów:2    Średnia:1.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here