Ćwiczenia na brzuch to może być dobra zabawa

0
108

Płaski brzuch to równie częste marzenie jak wielomilionowa nagroda w loterii lub idealny partner na całe życie. Ale może warto przestać marzyć i wziąć się do roboty? W końcu ćwiczenia na płaski brzuch to nie jest żadna nowoczesna tortura.

Regularny trening w połączeniu z odpowiednią dietą i unikaniem używek sprawi, że ciało zmieni się nie do poznania, a efektami będziemy mogli cieszyć się przed długie lata. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie odpowiednio się zmobilizować, warto postawić na sprawdzonego trenera i zdecydować się np. na ćwiczenia na brzuch z Asią Jóźwik. Mogą one sprawić, że efekty pojawią się bardzo szybko. 

Jakie ćwiczenia na płaski brzuch będą najlepsze?

Niektóre internetowe strony kuszą obietnicami płaskiego brzucha już w tydzień. Mimo że nie warto ufać tak uproszczonym komunikatom, możemy zrobić wiele, by choć odrobinę zbliżyć się do tego wyniku. Od czego zacząć? Średnio człowiek w ciągu tygodnia intensywnych ćwiczeń podpartych odpowiednią dietą jest w stanie zrzucić ok. 2–2,5 kg. Jednak większości zrzuconej masy nie będzie stanowił tłuszcz, tylko woda oraz tkanka mięśniowa. Aby spalić oponkę, musielibyśmy bardziej się postarać. To miesiące intensywnego treningu, który wraz z właściwie wypracowanymi nawykami żywieniowymi spowoduje, że organizm zacznie się zmieniać pod względem metabolicznym i hormonalnym. Powinno to doprowadzić do tego, że spadek tkanki tłuszczowej będzie trwały, a nie chwilowy. Niestety, spowodowany niewłaściwie dobranym planem treningowym efekt jo-jo, czyli powrót do dawnej wagi i sylwetki, może zniweczyć nawet najbardziej ambitne zamiary. By osiągnąć trwały efekt, trzeba do planu dnia wprowadzić regularne ćwiczenia na wytrzymały brzuch. Ćwiczyć można o dowolnej porze, ale powinno to być co najmniej dwie godziny po posiłku. Nie warto robić przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami, a na każde należy przeznaczyć od 25 do 30 sekund. 

Ćwiczenia na wytrzymały brzuch

Pragnienie płaskiego brzucha musi zmaterializować się poprzez ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Warto popracować nad popularnymi brzuszkami lub też wznosem nóg. Sprawdzą się również różnego rodzaju ćwiczenia na wytrzymały brzuch wykonywane z obciążeniem. Jednak trzeba pamiętać, że pomoże to wyłącznie na wzmocnienie zewnętrznych mięśni brzucha. Do osiągnięcia efektu płaskiego brzucha niezbędne będą również ćwiczenia wzmacniające mięśnie głębokie. To właśnie ta część tkanki mięśniowej odpowiedzialna jest za estetyczny wygląd brzucha i tzw. sylwetkę, czyli utrzymanie właściwej postawy. Dzięki wzmocnieniu mięśni głębokich brzucha możemy również uchronić się przed bólem pleców oraz kontuzjami kręgosłupa. Istotne jest jednak, by treningi wykonywać regularnie. Do tego nie wystarczą tylko brzuszki oraz pompki. Warto przetestować deskę, czyli utrzymanie się w wymuszonej pozycji poziomej przez co najmniej kilkadziesiąt sekund. Wzmocnić głębokie mięśnie brzucha pomogą również ćwiczenia z piłką, które można podpatrzeć na treningach Asi Jóźwik.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here