Owoce to w wielu dietach odchudzających podstawa. Dietetycy zalecają, aby w czasie zrzucania zbędnych kilogramów jeść jak największe ilości owoców. Jednak nie wszystkie z nich będą wskazane. Odchudzając się, należy wybierać te owoce, które pobudzają organizm do spalania tłuszczu, wymagają oczyszczenie z toksyn oraz usprawniają trawienie. Stosując w diecie niewłaściwe owoce, można uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego i zamiast schludność przytyć. Zobacz, które owoce mają właściwości odchudzające.

Owoce w diecie odchudzającej

Owoce podobnie jak warzywa są bardzo ważne. Trzeba jednak pamiętać, że większość owoców to prawdziwa bomba kaloryczna, która dodatkowo posiada wysoki indeks glikemiczny (oznacza to, że są źródłem cukrów prostych). Stąd też planując dietę odchudzającą, na uwadze trzeba mieć to, że owoców nie można jeść bez ograniczeń. W przypadku zwykłego odżywiania się piramida żywienia i aktywności fizycznej zaleca, aby owoce stanowiły nie więcej niż ¼ codziennego pożywienia.

Jakie owoce jeść na diecie odchudzającej?

  • Owoce leśne – maliny, jeżyny czy borówki to owoce, które bez przeszkód można jeść na diecie odchudzającej; zawierają one mnóstwo witamin oraz są źródłem przeciwutleniaczy; z owoców tych można robić koktajle, dodawać je do deserów, owsianki czy przetworów mlecznych; posiadają one niski indeks glikemiczny, dzięki czemu nie naraża nas na dodatkowe fałdki;
  • jabłka – są to owoce  niskokaloryczne, które doskonale sprawdzą się w diecie odchudzającej; można jeść je same lub dodawać do różnorodnych dań; zjedzenie jednego jabłka dziennie to doskonała porcja witamin i antyoksydantów, nie można również zapominać, że jabłka są źródłem błonnika, który poprawia przemianę materii, a co za tym idzie, zrzucanie zbędnych kilogramów;
  • awokado – owoc ten jest źródłem dobrych tłuszczów oraz witaminy E; awokado można stosować jak dodatek do sałatek czy pastę do kanapek;
  • opuncja figowa – ten egzotyczny owoc hamuje uczucie głodu, zmniejsza wchłanianie się tłuszczów oraz działa odtruwająco na organizm; a to nie wszystkie właściwości opuncji; oprócz tego obniża ona poziom glukozy we krwi oraz leczy dolegliwości żołądkowo-jelitowe; opuncja figowa w diecie odchudzającej może być spożywania na surowo, w przetworach, jako sok lub składnik herbaty; wyciąg z opuncji figowej znajdziemy też w suplementach diety na odchudzanie;
  • grejpfrut – jego podstawą właściwością jest pobudzanie organizmu do spalanie tłuszczów, wspomaganie przemiany materii oraz pracy jelit oraz regulacja gospodarki węglowodanowej i tłuszczowej; grejpfrut w diecie odchudzającej to również owoc, który dostarcza do organizmu wielu witamin i minerałów oraz pomaga usunąć z niego toksyny; do zalet tego owoc zalicza się niski indeks glikemiczny oraz stopniowe uwalnianie cukrów po jego zjedzeniu, dzięki temu minimalizuje się występowanie tzw. napadów głodu;
  • papaja – dzięki zawartej w papai papainie owoc ten ma duże właściwości odchudzające; papaina poprawia proces trawienia, przyspiesza spalanie białek oraz tkanki tłuszczowej, a na dodatek wspomaga oczyszczenie organizmu z toksyn; ważna właściwością papai jest również korzystne wpływanie na pracę układu pokarmowego i zapobieganie wzdęciom, zaparciom czy nadkwasocie;
  • ananas – owoc ten dzięki zawartości bromelainy rozkłada białko, a dzięki temu usprawnia trawienie; jest to możliwe również dzięki temu, że owoc ten zawiera dużo błonnika, który reguluje pracę jelit; po ananasa warto też sięgnąć ze względu na jego działanie antycellulitowe; należy pamiętać, że ananas w diecie odchudzającej powinien być spożywany na świeżo, ten z puszki nie ma wyżej wymienionych właściwości;
  • kiwi – owoc ten działa moczopędnie, oczyszcza organizm oraz przyspiesza spalanie tłuszczu i trawienie; dodatkowo jest cennym źródłem witaminy C i błonnika; kiwi to także owoc niekaloryczny.

Owoce wspomagające odchudzanie – uwaga nie wszystkie!

Chociaż powszechnie mówi się, że owoce wspomagają odchudzanie, to trzeba pamiętać, że nie każde. Te najbardziej kaloryczne mogą sprawić, że zamiast kilogramów ubywać, to będzie przybywać. Do najbardziej kalorycznych owoców, a co za tym idzie, nie wskazanych na diecie odchudzającej zalicza się: banany, winogrona, daktyle, gruszki granaty, kiwi, suszone śliwki. Mniej kalorii mają natomiast arbuzy, melony, tryskami, poziomie czy wiśnie – je od czasu do czasu można zjeść na diecie odchudzającej, trzeba jednak uważać, aby nie przesadzić z ich ilością.

Owoce wspomagające odchudzanie – ile, jak i kiedy jeść?

Dietetycy zalecają, aby owoce wspomagające odchudzanie jeść nie więcej niż w 1-2 porcjach dziennie. Jako jedną porcję uznaje się średniej wielkość owoc lub szklankę mniejszych owoców. Zalecaną dawkę owoców najlepiej jest spożywać przed południem,  rano zaraz po  przebudzeniu. Owoce na odchudzanie można jeść na pierwsze lub drugie śniadanie. Dzięki temu pobudzą się organizm do działania, a podwyższony poziom glukozy odżywi mózg i doda energii. Owoców nie należy natomiast pomiędzy posiłkami, ponieważ podwyższa poziom glukozy, który zaraz spadnie i staniemy się głodni, a także nie jeść ich w godzinach wieczornych (cukier w czasie nocnego wypoczynku metabolizowany jest od razu do tkanki tłuszczowej).

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here