Drugie śniadanie – bardzo ważny posiłek dnia

0
468

Drugie śniadanie jest równie ważne jak pierwsze śniadanie. Niestety dzieci często zastępują je słodyczami, chipsami, słodkimi napojami Stepnymi w automatach i sklepikach szkolnych. Dorośli natomiast wybierają kawę z tłusta śmietanką lub zupy instant. Tymczasem w pierwszej części dnia jesteśmy nadal aktywni zarówno umysłowo jak i ruchowo, dlatego zanim nadejdzie czas obiadu powinniśmy zadbać o kolejna dawkę energii, składników budulcowych i odżywczych czyli białka, błonnika, witamin i minerałów. Jogurt to dobry sposób na drugie śniadanie. Jogurt jest źródłem łatwo przyswajalnego białka, wapnia i witamina D3, która jest odpowiedzialna za prawidłową budowę kości i zębów. Nie można zapominać o nawadnianiu się podczas dnia. Wypijając 1.5-2l wody mineralnej dziennie zapewniamy organizmowi odpowiedni poziom nawodnienia, wspomagamy oczyszczenie z toksyn jak również ułatwiamy transport składników odżywczych do każdej komórki ciała. Owoce stanowią zdrowa, sycącą przekąskę. Są źródłem węglowodanów złożonych i prostych, różnych frakcji błonnika pokarmowego jak również niewielkich ilości białka. Ze względu na słodki smak mogą stanowić zdrową alternatywę słodyczy – pamiętaj jednak by nie spożywać ich w nadmiarze. Pełnowartościowa kanapka jest doskonałym rozwiązaniem jako drugie śniadanie dla osób aktywnych fizycznie i dzieci. Pamiętaj aby przygotować ją z niskokalorycznych produktów – będzie o posiłek nie tylko sycący ale i zdrowy. Należy zawsze pamiętać o zdrowym i sycącym drugim śniadaniu. To źródło energii.

beautypoint.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here