Jak utrzymać dobrą formę i ładną sylwetkę po urlopie?

0
334

Lato i wakacje w pełni. To idealny czas, by popracować nad swoją sylwetką. Latem jesteśmy bardziej aktywni fizycznie, zdrowiej się odżywiamy, a letnie ubrania to motywacja do zrzucenia zbędnych kilogramów. Pragniemy ładnie wyglądać w letnich sukienkach, w szortach i w kostiumach kąpielowych na plaży.

Przygotowania do sezonu wakacyjnego często zaczynamy już wiosną. Ograniczamy ilość spożywanych kalorii, więcej się ruszamy, częściej przebywamy na świeżym powietrzu. Okres wakacji to czas, kiedy możemy pokazać efekty naszej pracy. Uzyskanie ładnej sylwetki i osiągnięcie dobrej formy to dość długa droga, a zrujnowanie formy to tylko kilka kroków. Jak więc utrzymać wakacyjną formę i smukłą sylwetkę na dłuższy czas?

Najlepszy sposób to połączenie diety z aktywnością fizyczną. I wcale nie trzeba przestrzegać rygorystycznej diety i katować się morderczymi ćwiczeniami. Wystarczy zdrowy rozsądek.

Odpowiednie odżywianie

Starajmy się jeść regularnie, porcje dobierajmy z głową, wybierajmy produkty bogate w błonnik i białko, spożywajmy więcej warzyw i owoców. Unikajmy posiłków zawierających puste kalorie. Ograniczmy spożywanie słodyczy, słonych przekąsek, słodzonych, gazowanych napojów. Ograniczmy też używki, kawę zastąpmy zieloną herbatą.

Aktywność fizyczna

Bez aktywności fizycznej nie da się utrzymać dobrej formy. Po urlopie nie rzucajmy się w wir obowiązków. Znajdźmy czas na spacery, starajmy się często wsiadać na rower, aktywnie spędzajmy weekendy. Jesień też nie musi oznaczać rezygnacji z wysiłku fizycznego.

Podczas ruchu w organizmie wytwarzane są hormony szczęścia (endorfiny) odpowiedzialne za dobry nastrój i samopoczucie, dzięki czemu odejdzie ochota na słodycze. Warto ograniczyć korzystanie z samochodu lub komunikacji miejskiej. Jeżeli do pracy mamy niedaleko, wybierzmy się do niej pieszo. Jeżeli musimy dojechać, zaparkujmy samochód nieco wcześniej i przejdźmy kawałek piechotą. Jadąc autobusem wysiądźmy przystanek lub dwa przystanki wcześniej i pokonajmy ten odciek pieszo.

Jeżeli pogoda nie zachęca do aktywności fizycznej na świeżym powietrzu, warto poćwiczyć w domu. Może to być joga, gimnastyka, zwłaszcza poranna, warto też zaopatrzyć się w sprzęt fitness. Posiadanie takiego sprzętu to motywacja do wysiłku fizycznego. Korzystać można z niego w każdej wolnej chwili, nawet podczas oglądania telewizji. W ten sposób można utrzymać wakacyjną formę przez cały rok.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here