Poznaj skuteczne sposoby walki ze stresem

0
122

Stres dezorganizuje nam życie, burzy nasz wewnętrzny spokój, a nawet psuje relacje. Jedno jest pewne – nie unikniemy w życiu stresujących sytuacji. Od nas jednak zależy, jak na nie zareagujemy i jak sobie z nimi poradzimy. Warto więc mieć w zanadrzu właściwe i skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem. Jakie? Przeczytacie o tym poniżej. Zapraszamy do lektury!

Przeczytaj też: http://www.e-stawiamnazdrowie.pl/jak-radzic-sobie-ze-stresem-sprawdzone-sposoby/

Stres – czym właściwie jest?

Gdy spotyka nas jakieś trudne doświadczenie, reagujemy na nie spięciem naszego ciała, natłokiem myśli, poceniem się, przyspieszonym biciem serca czy bólem brzucha. Takie mechanizmy obronne naszego ciała to właśnie reakcja na stresującą sytuację. W naszym organizmie podnosi się nagle i drastycznie poziom kortyzolu i adrenaliny, które mobilizują ciało do określonych reakcji. O tym, czy pozwolimy tym substancjom dłużej się po nim rozchodzić decydujemy sami. Długotrwały stres może mieć bardzo negatywne skutki dla naszego zdrowia (choroby układu krążenia, choroby autoimmunologiczne, otyłość, depresja), warto więc wziąć to pod uwagę i nauczyć się radzić sobie ze stresem.

Domowe i naturalne sposoby walki ze stresem

Ze stresem można nie tylko walczyć, ale również dobrze przygotować nasz organizm na to, jak sobie ze stresującymi sytuacjami poradzi. Na to ma właściwie wpływ całokształt naszego życia. Warto więc wprowadzić zmiany już dziś, aby zmniejszyć objawy reakcji stresowej i zapobiec skutkom długotrwałego stresu.

Dieta na stres

Zdrowie odżywianie to podstawa naszego funkcjonowania. Dieta, a właściwie wprowadzone do niej odpowiednie składniki odżywcze, witaminy i minerały, które wzmocnią nasz układ nerwowy, pozwolą nam lepiej radzić sobie ze stresem.

O tym, że magnez jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego układu nerwowego, nie trzeba nikogo przekonywać. Gdzie więc szukać magnezu? Produkty pełnoziarniste i wielozbożowe, otręby, płatki owsiane, szpinak, fasolka szparagowa, kasza gryczana od dziś powinny znaleźć się na naszym talerzu.

Ponadto zadbać musimy również o podaż witamin z grupy B. Te z kolei znajdziemy w rybach, jajach, nabiale, orzechach, drobiu.

Aktywność fizyczna w walce ze stresem

Nic tak nie pomaga uporać się ze stresującą sytuacją jak długi spacer, szybka przebieżka, czy przepłynięcie kilku basenów. Jeśli obserwujecie u siebie trudności w radzeniu sobie ze stresem, nie rezygnujcie z aktywności fizycznej. Dostosujcie ją do możliwości i kondycji swojego ciała, ale róbcie to codziennie! Również ćwiczenia rozciągające, pilates czy joga pozwolą szybko pozbyć się zbędnego napięcia w ciele.

Zioła ukoją nerwy

Z domowych sposobów walki ze stresem polecamy też zioła. Melisa, chmiel czy dziurawiec łagodzą nerwy, uspokajają ciało i umysł, zadbają o regenerujący sen. Warto więc zaparzyć zioła po stresującej sytuacji, usiąść z kubkiem w fotelu, oddychać swobodnie i spokojnie – to pozwoli nam się wyciszyć i uspokoić.

Zobacz też: http://zdrowietiens.pl/zabiegi-odmladzajace-co-wybrac-dla-siebie/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here