Poznaj 10 najważniejszych zasad zdrowego odżywiania

0
23

Odpowiednio dobrana dieta i stosowanie zasad zdrowego odżywiania to kluczowe kwestie nie tylko dotyczące osób, które chcą schudnąć czy budować masę mięśniową, ale wszystkich tych, które chcą mieć lepsze samopoczucie i zdrowo żyć. Warto pamiętać, że wyrobienie nawyków stanowi podstawę codziennego funkcjonowania. Dobrze więc jest poznać 10 najważniejszych zasad zdrowego odżywiania i wprowadzić je w życie od teraz!

  1. Mniej a częściej

Wyrobienie nawyków zdrowego odżywiania można zacząć właśnie od tej zasady. Lepiej jeść regularnie i częściej – najlepiej 5 razy dziennie, niż np. przez cały dzień stronić od posiłków, po to by wieczorem poddać się i urządzić swoistą ucztę. Regularność pozwala na dostarczanie organizmowi potrzebnej ilości energii, która wpływa na samopoczucie, koncentrację i utrzymanie stosownej masy ciała.

      2. Nie podjadaj

Posiłki należy rozplanować w taki sposób, żeby nie podjadać między nimi. Ekstra przekąski negatywnie wpływają na dietę, rozregulowują jej rytm i sprawiają, że się przejadamy. Dobrze jest zjeść śniadanie do godziny po obudzeniu się, następnie sięgnąć po mniejsze drugie śniadanie, w połowie dnia zjeść obiad, później sięgnąć po przekąskę i na koniec zjeść kolację – ok. 2-3 godziny przed pójściem spać. 

      3. Jedz owoce i warzywa

Niezbędnym elementem zdrowej diety są owoce i warzywa, które dostarczają organizmowi mikroelementy i witaminy, a także błonnik obniżający stężenie cholesterolu i opóźniający wchłanianie tłuszczów z jelita. 

      4. Zrezygnuj z mrożonek

O ile to możliwe, warto całkowicie zrezygnować z mrożonek i bazować na świeżych produktach. Znacznie bardziej wartościowym źródłem są świeże owoce i warzywa niż te z mrożonek. 

      5. Bazuj na produktach jak najmniej przetworzonych

Produkty o wyższym stopniu przetworzenia są gorsze dla zdrowia. Dlatego bardzo istotnym punktem w drodze do wyrobienia zdrowych nawyków żywieniowych jest wyeliminowanie żywności w proszku, gotowych dań czy fast foodów. 

      6. Wyeliminuj słodzone i gazowane napoje

Gazowane i słodzone napoje zawierają ogromną ilość cukru, dlatego powinny zniknąć ze zdrowej diety. Warto zastąpić je wodą z miętą i cytryną czy koktajlami owocowo-warzywnymi. 

      7. Dbaj o nawodnienie organizmu

Ogromną rolę w zdrowym odżywianiu odgrywa odpowiednie nawodnienie organizmu. Dorosły człowiek powinien pić ok. 2 litry wody dziennie. Jeżeli zdrowemu odżywianiu towarzyszy aktywność fizyczna, liczba ta powinna być ok. 2 razy większa. 

      8. Ogranicz spożycie węglowodanów

Nie wszystkie posiłki powinny zawierać węglowodany. Ich nadmiar źle wpływa na zdrowie. Odstępstwem od tej zasady są sportowcy oraz osoby ciężko pracujące fizycznie, których organizm wykazuje większe zapotrzebowanie na węglowodany. 

      9. Jedz zdrowo ale smacznie

Dieta i zdrowe odżywianie często kojarzą się z niesmacznym jedzeniem pozbawionym smaku. Jednak wszystko zależy od nas! Wybieraj te produkty, które uważasz za smaczne. Eksperymentuj, szukaj niebanalnych połączeń i ciesz się praktycznie nieskończonymi możliwościami!

      10. Bądź konsekwentny

Zmiana nawyków żywieniowych na zdrowsze często związana jest z tzw. “słomianym zapałem”. Po kilku pierwszych dniach tracimy motywację i pomału zaczynamy rezygnować z początkowego planu na zmianę diety. Bardzo ważną zasadą zdrowego odżywiania jest konsekwencja i wyrobienie w sobie nawyków. Zdrowe gotowanie i wybieranie dobrych produktów zajmuje czas i wymaga pewnego poświęcenia. Z myślą o osobach, które nie mogą wygospodarować czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków oraz tych, które nie ufają swoim zdolnościom kulinarnym powstały cateringi dietetyczne. Wystarczy wybrać odpowiedni rodzaj diety, a codzienne zdrowe i smaczne posiłki przyjeżdżać będą pod Twoje drzwi! Zdrowy, smaczny i profesjonalny catering dietetyczny Maczfit zamówisz online. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here