Czy można schudnąć, pijąc ocet jabłkowy?

0
1501

Chcą pozbyć się zbędnych kilogramów, sięga się po rozmaite sposoby. Jednym z nich jest ocet jabłkowy. Odchudzanie octem jabłkowym ma wiele zwolenniczek. Zachwalają one, że produkt pozwala szybko pozbyć się zbędnych kilogramów i to przy niewielkim wysiłku. Czy faktycznie tak jest? Poznaj zasady odchudzania z octem jabłkowym.

O odchudzających właściwościach octu jabłkowego mówi się już od dawana. Ma on pomóc w gubieniu zbędnych kilogramów. Aby się ich pozbyć, wystarczy tylko regularnie stosować roztwór. Najlepiej jest sięgać po ten przyrządzony samodzielnie. Ocet jabłkowy na diecie odchudzającej można dodawać do sałatek lub mięs. Swoje odchudzające właściwości ocet jabłkowy zawdzięcza swojemu składowi.

Czym jest ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy to wodny roztwór o bursztynowej barwie. Jest on tworzony na bazie jabłek. Uzyskuje się go w procesie fermentacji. W jego wyniku wytwarzają się bakterie octowe, które doprowadzoną do zmiany barwy i smaku wody. W roztworze zawarte są liczne takie składniki jak: polifenole, beta-karoten, flawonoidy, minerały i witaminy, pektyny oraz kwas: mlekowy, cytrynowy i octowy. Związki te wykazują działanie redukujące tkankę tłuszczową.

Ocet jabłkowy to znany sposób na redukcję wagi. W celach leczniczych i odchudzających stosowany był już w starożytności. Egipcjanie i Rzemienie doceniali to, że przyspiesza on trawienie, pobudza wydzielanie soków żołądkowych oraz syntezę enzymów trawiennych.

Ocet jabłkowy na odchudzanie – czy działa?

Coraz więcej osób zaleca, aby ocet jabłkowy włączyć do diety odchudzającej. Ma być on cennym wspomagaczem, który pomoże zmniejszyć apetyt i na długo zapewnia uczucie sytości. W konsekwencji sprawia to, że zjadamy mniejsze ilości jedzenia i mniej chętniej podjadamy pomiędzy posiłkami. Wskazuje się, że ocet jabłkowy na diecie odchudzającej pobudza również produkcję enzymów trawiennych, dzięki czemu zjadane pokarmy zamieniają się w energię, a nie w tłuszcz. Ocet pozwala również na usuwanie toksyn z organizmu.

W odchudzaniu pomaga również to, że ocet jabłkowy roztapia tłuszcz i usuwa jego złogi, co przyczynia się do obniżenia masy ciała.

Nie można również zapominać, że w składzie octu jabłkowego znajduje się pektyna, która poprawia procesy trawienne, obniża cholesterol, zapobiega chorobą układy krwionośnego, wspomaga walkę z wolnymi rodnikami i hamuje procesy starzenia się organizmu.

Jak stosować ocet jabłkowy na odchudzanie?

Ocet jabłkowy na diecie odchudzającej spożywa się w formie naparu przygotowanego z 2—3 łyżek roztworu rozpuszczonego w szklance przegotowanej wody. Dla osiągnięcia najlepszych efektów powinno się go pić 2-3 razy dziennie małymi łyczkami, bezpośrednio przed posiłkiem. Osoby, którym smak roztworu nie odpowiada, mogą go doprawić miodem. Kuracja odchudzająca octem jabłkowym powinna trwać kilka tygodni.

W aptekach i sklepach ze zdrową żywnością znajdziemy też tabletki i suplementy diety zawierające ocet jabłkowy. Ich dawkowanie powinno być zgodne z zaleceniami producenta. Najczęściej wskazują oni, aby zażywać 1-3 tabletki przed posiłkiem. Opinie o tabletkach z octem są różne, jednak nie udowodniono, aby działały one odchudzająco.

Odchudzanie octem jabłkowym – na co uważać?

Z octem jabłkowym na diecie odchudzającej nie można przesadzić. Jego spożywanie w zbyt dużych ilościach może doprowadzić do podrażnienia śluzówki żołądka, wrzodów, a także odwapnienia kości. Z tego sposobu odchudzania muszą zrezygnować osoby, które mają problemy wrzodowe lub wrażliwy żołądek. Powinny one zastąpić naturalny ocet suplementami diety, które go zawierają.

Efekty odchudzania octem jabłkowym

Chociaż o właściwościach odchudzających octu z jabłek mówi się bardzo dużo, to należy pamiętać, że nie pomoże on spalić tłuszcz w szybkim tempie. Stosowany w połączeniu z racjonalną i dobrze zbilansowana dieta oraz aktywnym trybem życia pomoże w spalaniu tkanki tłuszczowej, a także przyczyni się do ogólnego zdrowia organizmu. Należy jasno podkreślić, że efekt redukcji wagi nie wystąpi, kiedy dieta odchudzająca będzie polegać jedynie na piciu octu jabłkowego i nie obejmie zmiany nawyków żywieniowych oraz siedzącego stylu życia.

Przepis na domowy ocet jabłkowy

Coraz więcej osób mówi, że odchudzające właściwości posiada jedynie naturalny ocet jabłkowy. Taki można przygotować samodzielnie w domu. Składniki roztworu to:

  • 1 kg jabłek
  • 1 1/4 litra wody
  • 20 dag cukru
  • 1 dag drożdży
  • kawałek razowego chleba.

Przygotujesz go, wykonując następujące kroki:

  • Obierz jabłka i pokrój na kawałki. Zetrzyj na tarce lub przepuść przez sokowirówkę.
  • Miazgę z jabłek przełóż do szerokiego słoja lub kamionkowego naczynia. Dodaj wodę, 10 dag cukru, drożdże i kawałek razowego chleba. Przykryj gazą i odstaw na 10 dni. Codziennie kilka razy zamieszaj płyn drewnianą łyżką.
  • Przefiltruj płyn przez gazę i wlej do umytego naczynia. Dodaj 10 dag cukru i odstaw na półtora miesiąca.
  • Przecedź ocet i rozlej do butelek. Przechowuj w chłodnym, ciemnym miejscu.

Domowy ocet jabłkowy dawkuje się tak samo, jak ten ze sklepu. Można go spożywać zarówno jako roztwór z wodą, jak i dodawać do sałatek, mięs i innych dań. Ważne, aby w spożywaniu go zachować umiar i nie doprowadzić do wystąpienia powikłań.

[Głosów:1    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here