Jak dbać o zdrowie i odporność zimą?

0
539

Zima to czas, kiedy łatwo jest się przeziębić. Na szczęście są sposoby na poprawienie naszej odporności w trakcie zimowych miesięcy. Poznajcie sposoby na dobre samopoczucie zimą

Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się:

  • Jak dbać o siebie zimą?
  • Co robić zimą na świeżym powietrzu?
  • Jak zadbać o prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego w mroźne dni?
  • Dlaczego zimą warto dbać o dietę o wysokiej wartości odżywczej?
  • Dlaczego zimą zalecane są preparaty zawierające witaminę D3?

Istnieje wiele sposobów na poprawę kondycji naszego organizmu w zimowe dni. Kiedy na dowrze jest zimno, nie należy unikać wyjścia na zewnątrz. Długie spacery na lekkim mrozie wspomogą odporność naszego organizmu. Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważna. Niskie temperatury wcale nie powinny nas zniechęcać do ruchu na zewnątrz.

 Jak dbać o zdrowie zimą i poprawić odporność organizmu

Chcąc zabdać o nasze zdrowie i odporność zimą, warto pamiętać o dostarczaniu naszemu organizmowi witaminy D. Ponadto jedzmy owoce i warzywa oraz kiszonki, które mają doskonały wpływ na nasz organizm.

Również imbir i kurkuma pomogą nam dbac o odporność zimą. Dodatkowo nie należy rezygnować z aktywności fizycznej. W okresie jesienno- zimowym warto zamienić rower na łyżwy lub narty i ruszać się równie dużo jak wiosną. Aktywność fizyczna wzmacnia nasz układ odpornościowy. Siedząc w domu wcale nie chronimy naszego organizmu, wręcz przeciwnie.

Popraw swoje zdrowie zimą poprzez aktywność fizyczną na świeżym powietrzu

Unikanie aktywności na świeżym powietrzu nie jest dobrym rozwiązaniem. Nawet zimą, Długie spacery sprzyjają poprawie naszej kondycji. Podobnie jak odpowiednia ilość snu oraz zbilansowana dieta.

Należy się także ubierać odpowiednio do pogody, inaczej lekarz i torba lekarska będą gościem w naszym domu. Lepiej też założyć czapkę, aby nie mieć infekcji ucha i otoskop lub oflamoskop będą potrzebne do badania lekarskiego. Zimą łatwo jest nabawić się choroby poprzez niewłaściwy ubiór, dlatego lepiej zawsze mieć przy sobie czapkę i rękawiczki oraz szalik.

Poza odpowiednim ubiorem, warto też zaplanować nasz ruch. Planując aktywność fizyczną w okresie zimowym, pamiętajmy, żeby stawiać sobie cele, które zrealizujemy. Metoda małych loczków będzie tu najlepsza. Aktywność fizyczną zwiększajmy powoli, nie zakładajmy od razu 10 km marszu, jeśli wcześniej nigdy nie chodziliśmy takich dystansów. Wytrzymałość. Dzięki aktywności, utrzymywanej regularnie, wytrzymałość układu krążenia zwiększa się z biegiem czasu, co wpływa na  cały nasz organizm.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here