Fit kolacja – co i o której jeść, aby czuć się dobrze?

0
176

W internecie można znaleźć pełno zdjęć zdrowych śniadań, kolorowych lunchboxów i owocowych koktajli – ale czy wiesz, jak powinna wyglądać fit kolacja? Co jeść na kolację, żeby schudnąć? Czy ostatni posiłek rzeczywiście powinniśmy jeść o 18? Jak wesprzeć organizm pożywnym posiłkiem, aby dobrze spać i budzić się w formie? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz w tekście przygotowanym we współpracy z dietetykami NTFY!

Z tekstu dowiesz się:

  • co zjeść na kolację fit,
  • o której godzinie powinieneś jeść ostatni posiłek,
  • w jaki sposób dieta pudełkowa może poprawić jakość Twojego snu.

Twój ostatni posiłek ma wspierać regenerację organizmu oraz zapewnić Ci spokojny sen. Najlepszym wyborem będą więc lekkie potrawy, bogate w składniki odżywcze. Co warto jeść przed snem?

Co zjeść na kolację fit

Co zjeść na kolację fit? Ostatni posiłek powinien być lekki, tak abyś nie przekroczył swojego dziennego bilansu kalorycznego. W końcu nie po to dbasz o swoją dietę przez cały dzień, żeby wieczorem sięgnąć po ociekającą tłuszczem pizzę czy słone przekąski! Jeżeli zależy Ci na zgrabnej sylwetce, musisz się dowiedzieć, jakie jest Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Z pomocą przyjdzie Ci kalkulator diet, który pomoże Ci obliczyć, jaka kaloryczność jest odpowiednia dla Ciebie i Twojej aktywności.

Jeśli już wiesz, ile kalorii powinna liczyć Twoja kolacja, czas przystąpić do zaplanowania kolacyjnego menu. Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na niskokaloryczne produkty bogate w tryptofan, czyli aminokwas, który wspiera układ nerwowy oraz odchudzanie. Należą do nich m.in. ryby (dorsz i tuńczyk), chude mięso (indyk i kurczak), ser mozzarella oraz produkty sojowe. Dobrym wyborem będzie także dodanie do ostatniego posiłku węglowodanów złożonych, takich jak kasze czy pełnoziarnisty makaron.

Nie zapominaj również o dodatku sezonowych warzyw i owoców, które dzięki dużej zawartości błonnika przyspieszą trawienie i zapewnią sytość do rana. Są one obowiązkowym elementem każdej zdrowej diety.

O której jeść kolację?

Przez wiele lat mówiło się, że jedzenie po 18:00 tuczy, a omijanie kolacji jest najlepszym sposobem na schudnięcie. To nie do końca prawda – owszem, nasz metabolizm pracuje nieco wolniej w godzinach wieczornych, ale nie oznacza to, że musisz zrezygnować z ostatniego posiłku i kłaść się spać na głodniaka! Fit kolacja, bogata w niezbędne makroskładniki, wesprze regenerację Twoich mięśni oraz zapewni uczucie sytości. Dzięki temu nie będziesz miał ochoty na nocne podjadanie i niezdrowe przekąski do filmu.

Ponieważ organizm wieczorem ma niższą tolerancję na glukozę niż rano, warto jest zadbać o nieprzejadanie się. Zadbaj również o to, aby ostatni posiłek jeść 2-3 h przed snem, dzięki czemu będziesz miał czas na spokojne strawienie posiłku przed położeniem się spać. W końcu nikt nie lubi przekręcać się z boku na bok z uczuciem ciężkości w żołądku.

Jak dieta pudełkowa może wesprzeć Twój sen?

Wiesz już, co zjeść na kolację fit, aby wesprzeć swój organizm podczas nocnego odpoczynku. Ale co jeżeli nie masz ochoty stać przy kuchence po intensywnym treningu albo męczącym dniu w pracy?

W takim wypadku catering NTFY to idealna opcja dla Ciebie! Eksperci tworzący tę wyjątkową dietę pudełkową zadbają o to, aby Twoje kolacje były lekkie i smaczne. Sałatka z komosą ryżową i fetą? Bezglutenowy ratatuj z ciecierzycą? A może wegański burger jaglany z batatami? W NTFY nie musisz chodzić na kompromisy i decydować się na jeden sztywny plan żywieniowy. Jej twórcy dają Ci wolną rękę – to Ty podejmujesz decyzję o tym, co pojawi się w Twoim menu kolejnego dnia – możesz dowolnie zamieniać posiłki z dostępnych dla Ciebie opcji i wybierać do woli!

Dietetycy i kucharze z Nice To Fit You dbają o to, abyś każdego dnia otrzymywał smaczne i pełnowartościowe posiłki. Tobie pozostaje już tylko rozkoszowanie się lekką fit kolacją!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here