Cztery elementy, które skutecznie zniechęcą gościa do kolejnej wizyty w restauracji

0
863

Bywa tak, że gość wchodzi do restauracji i wystarcza mu kilka sekund, by z dużym prawdopodobieństwem określić, jak bardzo nie chce zjeść w danym miejscu obiadu. Wcale nie lokalizacja ani wybitnie menu, lecz szczegóły sprawiają, że w niektórych restauracjach częściej niż w innych gość pojawia się tylko raz w życiu. Chociaż są osoby, które najbardziej przekonuje niska cena i duża porcja, znacznie większa część chodzącego coraz częściej do różnych restauracji społeczeństwa, bardzo zwraca uwagę na szczegóły wyposażenia i klimat miejsca.

 

  • Zaniedbane toalety

 

Stan toalet świadczy nie tylko o ogólnych zasadach higieny panujących w lokalu, ale również o dbałości o całościowe wrażenia gościa. Nieprzyjemny zapach, brak regularnej kontroli sanitarnej, brak mydła czy ręczników – to elementy skutecznie zniechęcające większość gości. Co więcej, o ich poprawie gość pewnie nie będzie miał okazji się dowiedzieć, bo kto chwali się remontem toalety, zamiast nowościami w menu?

 

  • Nieuprzejma, naburmuszona obsługa

 

Kelner jest tym elementem łańcucha restauracji, który sprzedaje swoją aparycją dania i klimat miejsca. To on może skutecznie zachęcić, ale równie skutecznie zniechęcić do kolejnej wizyty w restauracji. Kelner powinien więc nie tylko wyglądać dobrze i znać na wylot kartę. Powinien ponadto potrafić pokazać gościom, że to na czym najbardziej mu zależy to ich zadowolenie. Jakiekolwiek oznaki wywyższania się czy traktowanie gości jako zła koniecznego są niemile widziane. Goście przychodzą do restauracji nie tylko po to, by zjeść, ale uczynić to w komfortowych warunkach. 

 

  • Zaniedbane elementy zastawy 

 

Ukruszone kieliszki do wina, talerze czy zaśniedziałe sztućce oraz plamy na obrusach to pewniak, jeśli chodzi o elementy zniechęcające do wizyt w restauracji. Regularna kontrola elementów zastawy to konieczność w każdego rodzaju restauracji, która dba o wizerunek. Jako właściciele nigdy nie myślimy, że skoro tak wiele osób ma do czynienia z zastawą, na pewno ktoś zauważy jej niekompletność. By zadbać o odpowiedni moment, kiedy należy zamówić szklanki do kuchni restauracji czy nowe zestawy sztućców, musimy wyznaczyć osobę, która będzie za to odpowiedzialna. Tylko w ten sposób mamy realne szanse na zapewnienie sobie spokoju o ten bardzo ważny element życia restauracji. 

 

  • Niejasne menu 

 

Nie każdy gość życzy sobie rozwiniętej konwersacji na temat menu z kelnerem. Są ludzie, którzy chcą zamówić i zjeść – po prostu. Zupełnie wystarczy im, że potrafią odczytać menu i zamówić dokładnie to, na co mają ochotę. Skomplikowane nazwy bez wymieniania składników, brak dobrego tłumaczenia na angielski, niejasny opis porcji. To wszystko bardzo skutecznie zniechęca niektórych klientów do naszej restauracji. Menu powinno być klarowne i nie zawierać elementów, które kelner musi tłumaczyć. Każdy oczywiście może zapytać, ale nie każdy chce. Jeśli więc gość wstydzi się zapytać i nie wie co zamówić, nie ma szans poczuć się komfortowo. A jeśli tego nie będzie, nie będzie miał też powodów, by po raz kolejny do nas wracać. 

Dbałość o szczegóły jest istotna, bo to właśnie one bywają najczęściej punktowane przez gości. Naturalnie goście najchętniej zapamiętają i opiszą w social mediach te rzeczy, które ich zawiodły niż te, którymi zaskarbiliśmy sobie ich sympatię. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here