Diety tygodniowe. Jak szybko schudnąć w 7 dni?

0
845

Któż z osób odchudzających się nie marzy o szybkich efektach swojego przedsięwzięcia? Utrata wagi w 7 dni brzmi bardzo atrakcyjnie i zachęcająco. Takich diet szukamy zwykle przed ważnym wydarzeniem, na którym chcemy jak najlepiej wyglądać: randka, wakacje na plaży czy ślub. Jak szybko schudnąć w 7 dni?

Diety tygodniowe – najważniejszy plan

Jeśli chcesz stracić około 4,5 kg w ciągu jednego tygodnia, musisz zastosować skuteczny plan. Na początku uświadom sobie, że taka dieta to absolutnie nie jest długoterminowe rozwiązanie, natomiast może uruchomić początki właściwej diety i zmotywować do bardziej zrównoważonych, długoterminowych zmian.

Jak schudnąć w 7 dni nawet 4,5 kg?

Nie łudź się – tak szybka utrata masy ciała nie bierze się tylko ze spalonej tkanki tłuszczowej, ale z utraty nadmiaru wody w organizmie. Pozbycie się nadmiaru wody zapewnia szczuplejszy wygląd, więc taka szybka tygodniowa dieta faktycznie potrafi być skuteczna.

Jedz mniej węglowodanów

Aby stracić kilka kilogramów w tydzień, należy przestrzegać diety niskowęglowodanowej w tym czasie. Wiele badań wykazało, że dieta niskowęglowodanowa jest bardzo skutecznym sposobem na zmniejszenie masy ciała i poprawę zdrowia. Krótkotrwałe zmniejszenie spożycia węglowodanów ma też inne plusy, na przykład zmniejszenie wzdęć. Jeśli przy zmniejszeniu spożycia węglowodanów wybieramy odpowiednią ilość białka, możemy jeszcze bardziej zmniejszyć apetyt, jednocześnie zwiększając metabolizm.

Najlepiej na czas diety 7 dniowej wyeliminować lub maksymalnie zmniejszyć spożycie wszystkich węglowodanów (skrobia, cukry) i wymienić je na warzywa o niskiej zawartości węglowodanów, zwiększając także spożycie jaj, chudego mięsa i ryb.

Jedz nieprzetworzone produkty i całkowicie zrezygnuj z fast foodów

W ciągu tygodnia intensywnej diety odchudzającej, przestaw się na spożywanie sycących pokarmów z produktów nieprzetworzonych. Dzięki temu będziesz zdrowo najedzony i unikniesz zbytniego głodzenia się.

Najlepszym wyborem na diecie 7 dniowej będzie w takim razie jedzenie chudego białka i warzyw o niskiej zawartości węglowodanów – będziesz usatysfakcjonowany mimo niskiej podaży kalorii.

Zmniejsz dzienny bilans kaloryczny

Najważniejszym czynnikiem, jeśli chodzi o utratę wagi, jest zmniejszenie spożycia kalorii, ponieważ spożywając więcej kalorii niż jesteś w stanie spalić, nie stracisz tłuszczu.

Oto kilka wskazówek, jak ograniczyć spożycie kalorii:

  • Pilnie i z pełnym zaangażowaniem licz kalorie: przed każdym posiłkiem ważi zapisuj żywność, którą zamierzasz zjeść.
  • Jedz tylko o ściśle określonych porach i nie podjadaj między posiłkami: pożegnaj się, najlepiej raz na zawsze, z przekąskami i słodyczami
  • Wyeliminuj kaloryczne sosy – spokojnie możesz obejść się bez nich
  • Wypełnij talerz warzywami
  • Wybierz chude białka: czyli takie o niskiej zawartości tłuszczu, takie jak kurczak i ryby

Zażywaj ruchu: spróbuj treningu siłowego i interwałowego

Ćwiczenia, zaraz po diecie, są jednym z najlepszych sposób na spalenie tłuszczu i poprawę wyglądu. Trening siłowy (oporowy) taki jak podnoszenie ciężarów, może prowadzić do podobnych efektów, jak regularne treningi aerobowe. Pomaga także zwiększyć masę i siłę mięśni.

Treningi absorbujące do ruchu całe ciało są również świetną metodą na obniżenie ilości węglowodanów w organizmie i masy wody, co bezpośrednio przekłada się na spadek masy ciała.

Podnoszenie ciężarów chroni metabolizm i poziom hormonów, które często spadają podczas diety.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności to kolejna bardzo skuteczna metoda treningu. Badania wykazują, że już 5 – 10 minut treningu interwałowego może prowadzić do podobnych lub większych korzyści dla zdrowia i utraty wagi, jak pięciokrotność tej ilości regularnych ćwiczeń. Podobnie jak podnoszenie ciężarów, może szybko zmniejszyć ilość węglowodanów w organizmie, a także pobudzić metabolizm i spalanie tłuszczu – tak ważne aspekty, jeśli chodzi o utratę wagi.

Trening interwałowy możesz wykonywać trzy do czterech razy w tygodniu po treningu siłowym lub w ramach normalnego treningu. Bardzo ważne jest, aby zaangażować się w niego ze 100% wysiłkiem i intensywnością. Większość sprintów nie powinna trwać dłużej niż 30 sekund.

Oto kilka przykładowych interwałów, jakie możesz wypróbować na maszynach na siłowniach wewnętrznych lub zewnętrznych (bądź w domu, jeśli posiadasz profesjonalny sprzęt);

  • Sesja 1: sprint 10 x 20 sekund z 40 sekundowym spoczynkiem
  • Sesja 2: sprint 15 x 15 sekund z 30-sekundową przerwą
  • Sesja 3: Sprint 7 x 30 sekund z 60 sekundowym odpoczynkiem
  • Sesja 4: Sprint 20 x 10 sekund z 20 sekundowym odpoczynkiem

Bądź aktywny poza siłownią

W celu utraty dodatkowych kalorii i tym samym zmniejszenia liczby wyskakującej na wadze, powinieneś zwiększyć swoją codzienną aktywność.  W rzeczywistości to, jaką aktywność prowadzisz w ciągu dnia poza treningami, ma również kolosalny wpływ na utratę wagi i walkę z otyłością. Na przykład różnica między pracą biurową a pracą fizyczną może wynosić nawet do 1000 kalorii dziennie. To ilość jaką spalamy podczas od 90 do 120 minut ćwiczeń o wysokiej intensywności.

Proste zmiany w stylu życia, takie jak długie spacery lub jazda rowerem do pracy, wchodzenie po schodach, a nawet sprzątanie, może wspomóc naszą walkę o lepszą figurę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here