Dieta świętej Hildegardy – na co pomaga dieta orkiszowa?

0
1108

Dieta św. Hildegardy to inaczej dieta orkiszowa. Ten plan żywnościowy uważany jest za jeden z najbardziej uniwersalnych. Dieta orkiszowa zalecana jest wielu osób również tym, których stan zdrowia nie jest najlepszych. Dieta pozwala łagodzić dolegliwości, wspiera proces leczenia oraz oczyszcza organizm z toksyn i reguluje jego pracę. Co ważne, na dietę św. Hildegardy może przejść niemal każdy. Nie jest ona zabroniona nawet w ciąży. Wynika to z tego, że podstawą jadłospisu jest zdrowy orkisz – nie tuczy on, a także zawiera wiele cennych witamin i minerałów. Zobacz, na czym polega dieta orkiszowa i w czym może pomóc.

Dieta orkiszowa ma wiele celów. Wskazuje się, że działa ono leczniczo, oczyszczająco, regulująco, a także pozytywnie na urodę. Jak wskazuje sama nazwa kuracji, opiera się ona na orkiszu. Jest to stara odmiana pszenicy, która uprawiana była jeszcze w średniowieczu. Orkisz ma słodkawo – orzechowy smak. Zawarte w nim składniki są niezwykle cenne dla ludzkiego organizmu.

Kto może stosować dietę św. Hildegardy?

Dieta św. Hildegardy to uniwersalny plan żywienia. Tak naprawdę stosować może ją każdy. Jadłospis na niej oparty zalecany jest przede wszystkim  osobom cierpiącym na problemy ze strony układu pokarmowego. Orkisz, który zawiera błonnik pokarmowy, będzie regulował pracę jelit, poprawia metabolizm i obniża poziom złego cholesterolu. Po dietę orkiszową sięgnąć powinny więc też osoby borykające się z chorobami układu krwionośnego, po zawale serca, ze słabym układem odpornościowym oraz nerwowe. Dieta zalecane jest też osobom stającym się o dziecko i kobietą w ciąży – wynika to z tego, że składniki zawarte w orkiszu pozytywnie wpływają na rozwój płodu.

Dieta św. Hildegardy jest także odpowiedzią na słabą kondycję skóry, włosów i paznokci. Bogaty w kwasy krzemowe orkisz pozwala poprawić ich wygląd.

Przeciwwskazaniem do diety orkiszowej jest natomiast celiakią. Orkisz zawiera gluten.

Zasady diety orkiszowej

Podstawą diety orkiszowej jest stosowanie trzech w 100% wartościowych, odżywczych, leczniczych i przyswajanych przez organizm produktów. Jako takie uznaje się orkisz, kasztany jadalne oraz koper włoski. Kasztany można spożywać w każdej postaci od surowych, przez gotowane, aż do pieczonych, koper włoski natomiast rekomenduje się jeść surowy. W diecie św. Hildegardy powinny jednak dominować produkty orkiszowe, do których zalicza się kasze, pieczywo, makaron, płatki, otręby, musli. To one mają stanowić podstawę każdego głównego posiłku, czyli śniadania, obiady i kolacji. Nie jest to trudne, ponieważ z orkiszu można przygotować różnego rodzaju potrawy od zup, przez kotlety, aż do deserów. Co więcej, w sklepach ze zdrową żywnością można zakupić syropy, kawy, a nawet piwo z orkiszu.

Kasztany, koper i orkisz to nie jedyne produkty wskazane w diecie św. Hildegardy. Ważną pozycję zajmują również warzywa i owoce. Najlepiej sięgać po fasolę, pietruszkę, czosnek, cebulę, marchew, buraki, jabłka, gruszki, porzeczki, wiśnie, owoce morwy, pigwę, jeżyny, owoce dzikiej róży. Nabiał i mięso w diecie orkiszowej mogą jedynie uzupełniać jadłospis, a przez to należy spożywać je w mniejszych ilościach. Zabronione jest natomiast stosowanie cukru, który zastępuje ten trzcinowy oraz miód.

Dieta orkiszowa – jak jeść?

Oprócz spożywania odpowiednich produktów w diecie orkiszowej liczy się jeszcze to, jak się je. Warunkiem dobrego trawienia ma być miła atmosfera podczas posiłków oraz brak pośpiechu. Pokarmy należy dokładnie przeżuwać. Jako podstawowy posiłek dnia wskazuje się śniadanie, które powinno być jedzone w okolicach południa (współczesna dietetyka wskazuje natomiast, że śniadanie najlepiej zjeść nie później niż 2 godziny po przebudzeniu). Pierwszy posiłek powinien składać się z warzyw lub owoców na ciepło z orkiszem. Dostarczy to do organizmu dobre węglowodany, witaminy i błonnik. Ostatnim posiłkiem powinna być kolacja spożywana na długi przed snem. Kolacja nie powinna obfitować w dania całkiem zimne i gorące. Św. Hildegarda ostrzega również przez zbytnim urozmaicaniem jadłospisu – za duża różnorodność ma obciążać organizm.

Dieta orkiszowa – czego nie jeść?

Chcąc cieszyć się efektami diety orkiszowej, ze swojego jadłospisu koniecznie trzeba wyeliminować pory, brzoskwinie, truskawki i śliwki. Św. Hildegarda, twórczyni diety orkiszowej wskazuje, że są one przyczyną wielu chorób i osłabiają organizm. Należy jednak zaznaczyć, że współczesne badania nie potwierdziły tej tezy.

Zasady długowieczności św. Hildegardy – 6 złotych reguł życia

  1. Czerpać energię życiową z czterech żywiołów – ognia, wody, powietrza i ziemi – poprzez kontakt z przyrodą, i stosować naturalne metody leczenia.
  2. Dbać o jakość tego, co jemy.
  3. Znaleźć równowagę między snem a czuwaniem, by zregenerować cały organizm.
  4. Poświęcać tyle samo czasu na aktywność fizyczną i spokojny odpoczynek.
  5. Regularnie oczyszczać organizm, np. poprzez posty czy stawianie baniek, ale też medytowanie i modlitwę.
  6. Starać się poznać siebie, odkrywać wady, by zmieniać je w cnoty – to daje zdrowie duchowe, a ono gwarantuje zdrowie ciała.

[Głosów:2    Średnia:2/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here