Szybkie odchudzanie – sposoby na błyskawiczną utratę wagi

0
792

Istnieje wiele sposobów, aby szybko stracić na wadze. Jednak większość z nich sprawi, że będziesz głodny i niezadowolony. Jeśli nie masz żelaznej siły woli, głód spowoduje, że szybko zrezygnujesz ze swoich planów i marzeń o zgrabnej sylwetce. Jak szybko schudnąć? Czy istnieją sposoby na błyskawiczną utratę wagi?

Pożegnaj się z cukrem i skrobią

Najważniejszą częścią jest ograniczenie cukrów i skrobi (węglowodanów). Spowoduje to reakcję organizmu, która będzie polegała na tym, że ciało nie będzie spalać węglowodanów, a będzie karmić się nagromadzonym, zbędnym tłuszczem.

Inną zaletą zmniejszenia ilości spożywanych węglowodanów jest obniżenie poziomu insuliny, co powoduje, że nerki zrzucają nadmiar sodu i wody z organizmu. Zmniejsza to wzdęcia i niepotrzebną masę wody

ZAPAMIĘTAJ Usuwanie cukrów i skrobi (węglowodanów) z diety zredukuje apetyt, obniży poziom insuliny i sprawi, że schudniesz bez głodu.

Jedz białko, tłuszcz i warzywa

Każdy z posiłków powinien zawierać źródło białka, źródło tłuszczu i warzywa o niskiej zawartości węglowodanów.

Skonstruowanie posiłków w ten sposób automatycznie doprowadzi spożycie węglowodanów do zalecanego zakresu 20-50 gramów dziennie.

Źródła białka

  • Mięso:wołowina, kurczak, wieprzowina, jagnięcina itp.
  • Ryby i owoce morza:łosoś, pstrąg, krewetki itp.
  • Jajka:Najlepsze są całe jajka z żółtkiem.

Diety wysokobiałkowe mogą zmniejszyć łaknienie i obsesyjne myśli o jedzeniu o 60%, zmniejszyć pragnienie podjadania przekąsek późnym wieczorem o połowę i sprawić, że będziesz tak pełny, że automatycznie spożywasz 441 mniej kalorii dziennie – a to wszystko za sprawą dodania niedocenianego białka do diety.

Jeśli chodzi o utratę wagi, białko jest królem składników odżywczych.

Warzywa niskowęglowodanowe

  • brokuły
  • kalafior
  • szpinak
  • Pomidory
  • Jarmuż
  • brukselki
  • Kapusta
  • Boćwina szwajcarska
  • Sałata
  • Ogórek

Dieta oparta przede wszystkim na mięsie i warzywach zawiera błonnik, witaminy i minerały.

Źródła tłuszczu

  • Oliwa z oliwek
  • Olej kokosowy
  • Olej z awokado
  • masło

Jedz 2-3 posiłki dziennie. Jeśli okaże się, że jesteś głodny po południu, dodaj 4 posiłek.

Nie bój się jeść tłuszczu, ponieważ stosowanie diety zarówno niskowęglowodanowej, jak i niskotłuszczowej w tym samym czasie jest receptą na porażkę. Sprawi, że poczujesz się głodny, zniechęcony, sfrustrowany i porzucisz cały swój misternie ułożony plan na zdrową sylwetkę.

WAŻNE! Skomponuj każdy posiłek ze źródła białka, źródła tłuszczu i warzyw o niskiej zawartości węglowodanów. W ten sposób otrzymasz 20-50 gramów węglowodanów i znacznie obniżysz poziom głodu.

Trening siłowy 3 razy w tygodniu

Nie musisz koniecznie ćwiczyć, aby schudnąć, ale jest to zalecane. Przed rozpoczęciem ćwiczeń warto zrobić sobie kilka rutynowych badań, zaleconych przez profesjonalistę (np. trenera personalnego), aby wiedział, jakie ćwiczenia będą dla Ciebie najlepsze. Ćwiczenie na własną rękę, jeśli jesteś osobą początkującą, może nie dać wymiernych efektów a nawet zaszkodzić, jeżeli nie wiesz jak używać maszyn na siłowni bądź nie masz wiedzy o poprawnym wykonywaniu ćwiczeń.

Najlepszą opcją jest trening na siłowni 3-4 razy w tygodniu. Przed każdą serią ćwiczeń zrób rozgrzewkę np. na rowerze treningowym (ok. 5 – 10 min). Nie zmęcz się za dużo, aby mieć siłę na późniejsze serie z powtórzeniami.

Podnosząc ciężary, spalisz dużo kalorii i zapobiegniesz spowolnieniu metabolizmu, co jest powszechnym skutkiem ubocznym utraty wagi.

Jeśli podnoszenie ciężarów nie jest dla Ciebie, wystarczy trochę ćwiczeń cardio takich jak chodzenie, bieganie, jazda na rowerze lub pływanie.

WAŻNE Najlepiej jest zrobić trening oporowy, taki jak podnoszenie ciężarów. Jeśli nie jest to możliwe, treningi cardio również są skuteczne.

Szybkie odchudzanie – porady dotyczące błyskawicznej utraty wagi

Oto kilka dodatkowych wskazówek, jak schudnąć jeszcze szybciej:

  1. Zjedz śniadanie o wysokiej zawartości białka.  Spożywanie wysokobiałkowego śniadaniazmniejsza apetyt i spożywane kalorie przez cały dzień.
  2. Unikaj słodkich napojów i soku owocowego. Są to najbardziej tuczące rzeczy, które „cicho” wpływają na Twoje ciało, a ich unikanie może pomóc ci schudnąć.
  3. Pij wodę pół godziny przed posiłkiem. Jedno z badań wykazało, że woda pita na pół godziny przed posiłkiem zwiększa utratę wagi o 44% w ciągu 3 miesięcy. Zalecane jest również spożywanie wody z cytryną.
  4. Wybierz produkty spożywcze odchudzające. Niektóre pokarmy są bardzo przydatne do utraty tłuszczu, np. warzywa, mięso, jajka.
  5. Jedz błonnik. Badania pokazują, że błonnik może redukować tłuszcz, szczególnie w okolicy brzucha. Pomocne mogą być też suplementy z błonnikiem.
  6. Pij kawę lub herbatę. Jeśli pijesz kawę lub herbatę, pij tyle, ile chcesz, ponieważ kofeina może zwiększyć twój metabolizmo 3-11% (kawa i herbata oczywiście bez mleka i cukru).
  7. Zjedz posiłek powoli. Wolne tempo jedzenia sprawia, że ​​czujesz się pełniejszy i dzięki temu wzmacniają się hormony obniżające masę ciała.
  8. Waż się codziennie. Badania pokazują, że ludzie, którzy ważą się codziennie, znacznie częściej tracą na wadze i utrzymują ją przez dłuższy czas.
  9. Śpij spokojnie każdej nocy. Zły sen jest jednym z najsilniejszych czynników ryzyka dla przybierania na wadze, dlatego ważne jest dbanie o dobrą higienę snu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here