Suplementy na jesienną aurę

0
169

Jesienią aura nie sprzyja zdrowiu – dni są krótkie, za oknem deszcz, a organizm często nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z taką zmianą warunków pogodowych. W tym czasie, kiedy dostępność pełnych witamin świeżych owoców i warzyw jest ograniczona, zbawienne może okazać się stosowanie suplementów. Które z nich, prócz witaminy D, pomogą nam przetrwać dni bez słońca?

Znajdziemy ją w cytrusach, dzikiej róży i natce pietruszki. Bez niej nasze mięśnie nie będą prawidłowo funkcjonować, organizm straci odporność i będziemy odczuwać wzmożone zmęczenie. Mowa oczywiście o witaminie C (kwasie askorbinowym) – najbardziej znanej wśród witamin, powszechnie traktowanej przez Polaków jako panaceum na wszystkie dolegliwości. Chociaż mit o leczeniu nią przeziębienia został już dawno obalony, naturalna witamina c ma szereg innych istotnych właściwości:

  • jest antyoksydantem – kwas askorbinowy posiada właściwości przeciwutleniające, dzięki czemu chroni organizm przed stresem oksydacyjnym, chorobami serca i naczyń krwionośnych, a także przed starzeniem się skóry. Tę ostatnią właściwość szczególnie upodobali sobie twórcy kosmetyków do twarzy, zalecając stosowanie produktów na bazie witaminy C wszystkim osobom chcącym przywrócić cerze młodzieńczy wygląd  i ochronić ją np. przed skutkami promieniowania słonecznego.
  • uszczelnia naczynia krwionośne – dzięki czemu ciało nie ma tendencji do tworzenia krwotoków i sińców. Dodatkowo, dzięki wspomaganiu wchłaniania żelaza, witamina C chroni przed anemią.
  • walczy z nowotworami – jak również minimalizuje ryzyko powstawania przerzutów. Wg naukowców taki efekt można osiągnąć poprzez stosowanie dożylnych zastrzyków na bazie tej witaminy.

Organizm ludzki nie potrafi samodzielnie wytworzyć witaminy C, dlatego należy przyjmować ją wraz z pożywieniem oraz w formie skutecznych suplementów.

Drugą niezbędną do życia substancją, która jednak człowiek potrafi samodzielnie wytwarzać, jest kreatyna. Ten podstawowy nośnik energii zwiększa nasze możliwości fizyczne, wpływa na siłę, przyrost mięśni i szybszą regenerację organizmu. W naturalnej postaci można ją znaleźć przede wszystkim w mięsie, ale dla wszystkich osób, które potrzebują większej dawki (np. sportowców) powstała kreatyna creapure. Ta najczystsza na rynku postać kreatyny łatwo się przyswaja i nie powoduje skutków ubocznych. Podczas dawkowania należy stosować się do zaleceń producenta, jak również uzależniać dawkę od własnych preferencji, dziennej aktywności, pożądanych rezultatów, etc.

Głównym źródłem witamin i wartości odżywczych powinna być odpowiednio dobrana dieta. Jeśli jednak z jakiegoś powodu ich ilość jest niewystarczająca, warto wspomóc się odpowiednimi suplementami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here