L-karnityna – jak działa i czy wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej?

0
611

O szczupłą sylwetkę walczy niejedna z nas. Przechodzimy na dietę, wyciskamy ostatnie poty na siłowni, szukamy coraz to nowszych sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów i jedzenie mniejszej liczby kalorii. Przeglądając fora i portale dotyczące zrzucania wagi natrafiamy też na nazwę l-karnityny. Ta tajemnicza nazwa, która niewiele mówi większość osób, oznacza środek odżywczy, którego zadaniem jest wspomóc proces przemiany materii. L-karnityna jest substancją, która umożliwia się przemieszczenie się kwasów tłuszczowych,  a dzięki temu przemienianie się ich w energię. Ta transportowane jest to serca oraz innych komórek immunologicznych. Takie działanie tej substancji sprawia, że przez dietetyków l-karnityna określana jest, jako spalasz tuszu. Należy zaznaczyć, że jest to substancja bezpieczna i w pełni legalna. Z jej właściwości korzystają sportowcy oraz osoby będące na różnych dietach. Zobacz, jak działa l-karnityna i czy faktycznie może pomoc w odchudzaniu.

L-karnityna  – środek na odchudzanie czy wielkie kłamstwo?

L-karnityna to substancja, która zawarta jest w tkance mięśniowej. O jej istnieniu po raz pierwszy usłyszeliśmy w 1905 roku. Wtedy też udowodniono, że substancja ta potrzeba jest do wzrostu organizmu człowieka. Ilość l-karnityny w organizmie wynosi ok. 20-25g. Pozwala to dostarczyć organizmowi energii, bez której nie mógłby funkcjonować. Aby l-karnityna mogą być wytwarza w sposób naturalny, do organizmu należy dostarczać istotne składniki jej budulca takie jak żelazo, witaminę C, B5, oraz B3. Oprócz tego, że substancja ta występuje w naturalnie, można ją również dostarczać w pożywieniu.

Źródła l-karnityny

Najwięcej l-karnityny znajduje się w czerwonym mięsie. Znajdziemy ją również w drobiu, rybach oraz mleku. Trzeba jednak zaznaczyć, że w produktach mlecznych, a także owocach i warzywach jest jej bardzo mało. Dlatego też rezygnacja z jedzenia mięsa oznacza, że bardzo ciężko jest wypełnić dzienne zapotrzebowanie na l-karnitynę. To powinno wynosić od 100 do 300 mg.

L-karnityna, kiedy jest ważna dla organizmu?

L-karnityna jest substancją szczególnie ważną dla osób przebywających na diecie, sportowców, seniorów, matek karmiących oraz wegetarian. Wynika to z tego, że substancja ta określana jest jako wspomagacz spalania tłuszczu, a także pomaga przy leczeniu niektórych chorób. Sportowy oraz osoby zrzucające zbędne kilogramy docenią to, że pomogą one w szybkiej regeneracji oraz wzmacnia wytrzymałość, co zwiększa wydajność przy aktywności fizycznej. Ważną informacją jest także to, że l-karnityna zmniejsza zakwaszenie organizmu, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz pomaga w budowaniu beztłuszczowej masy ciała. Dbanie o odpowiedni poziom l-karnityny w przypadku osób starszych jest ważne ze względu na lecznicze właściwości tej substancji. Pomaga ona m.in. w terapiach choroby wieńcowej, niewydolności krążenia oraz miażdżycy.

L-karnityna  a odchudzanie

O l-karnitynie zrobiło się głośno, kiedy naukowcy odkryli jej właściwości odchudzające. Okrzykniecie jest skutecznym środkiem na odchudzanie, sprawiało, że po substancje tą zaczęło sięgać coraz więcej osób. Należy jednak pamiętać, że l-karnityna nie jest środkiem, którego przyjmowanie spowoduje natychmiastowe i bez wysiłkowe gubienie zbędnych kilogramów. L-karnityna nie gwarantuje takiego efektu, a jest jedynie wspomagaczem odchudzania. Pomaga w spalaniu tłuszczu oraz nie dopuszcza do jego odkładania się. W procesie odchudzania l-karnityna zazwyczaj przyjmowana jest w tabletkach, które można kupić w aptece, a nawet w drogeriach. Jak pokazują badania, zażywanie tych suplementów diety zwiększa spalanie tkanki tłuszczowej aż o 70%. Dodatkowym plusem z zażywania l-karnityny przy odchudzaniu jest zmniejszenie poczucie łaknienia, dzięki czemu nie je się dużo i nie walczyć z ciągłym uczuciem głodu.

L-karnityna na odchodzenie, jak ją zażywać?

Badania wskazują, że największą skuteczność l-karnityna w tabletach wykazuje, jeśli zażywa się ją rano lub w trakcie obiadu. Tabletek nie należy zażywać wieczorem lub późno w nocy, ponieważ działają one pobudzające i mogą powodować problemy ze snem. Właściwe zażywanie l-karnityny na odchudzenie obejmuje rozpuszczenie tabletki w wodzie i wypicie mieszkanki. Dzięki temu organizm w łatwy sposób może się pozbyć nadwyżki tej substancji. Warto również wspomnieć, że w będąc na diecie, l-karnitynę można przyjmować nie tylko w formie suplementów diety, ale także włączyć do codziennego jadłospisu produkty w nią bogate. Naturalna l-karnitynina będzie zdrowa i na pewno przysłuży się organizmowi. Mięso, w którym znajduje się najwięcej pokładów l-karnityny to wołowina oraz dziczyzna.

L-karnityna to naturalny i bezpieczny składnik pomagający zrzucić zbędne kilogramy. Jego zażywanie nie powinno obawiać się także sportowcy. Substancja ta nie jest wpisana na listę zakazanych specyfików i traktowana jest jako naturalny środek odżywczy. Trzeba jednak pamiętać, że l-karnityna nie jest cudownym lekiem na otyłość czy zbędne kilogramy. Aby mówić o jej skuteczności, należy połączyć jej zażywanie ze zbilansowana dietą oraz aktywnością fizyczną.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here